cinema.pl Festiwale

czwartek, 26 sierpień 2021 09:37

JURY FilmLight COLOUR AWARDS OGŁOSZONE

Napisane przez 
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Opublikuj na FacebookOpublikuj na Google BookmarksOpublikuj na Twitter

Jakiś czas temu FilmLight ogłosił wydarzenie celebrujące sztukę filmowej korekcji koloru oraz jej twórców, którego zwycięzcy zostaną nagrodzeni podczas EnergaCAMERIMAGE 2021. Program spotkał się z natychmiastowym uznaniem w środowisku. Inicjatywę poparli nie tylko koloryści, ale i uznani autorzy zdjęć i reżyserzy oraz inni profesjonaliści z branży kinematografii z całego świata.

 

Wydarzenie od strony organizacyjnej wspierają ASC (American Society of Cinematographers – Amerykańskie Stowarzyszenie Autorów Zdjęć), Imago (Międzynarodowa Federacja Autorów Zdjęć Filmowych) oraz CSI (Colorist Society International – Międzynarodowe Stowarzyszenie Kolorystów).

Jak uzasadnia Roberto Schaefer (ASC AIC, Imago): „Od wielu lat utwierdzam się w przekonaniu, że kreacja najlepszych zdjęć filmowych nie jest dziełem tylko i wyłącznie pracy pionu operatorskiego. pracy pionu operatorskiego. Gotowy produkt to efekt działań wielu utalentowanych artystów, zasługujących na każde możliwe uznanie i docenienie. Mam nadzieję, że to wydarzenie zapoczątkuje takie właśnie podejście.”

FilmLight ogłosił właśnie skład panelu jurorskiego, zkładającego sie z uznanych twórców i przedstawicieli branży filmowej z całego świata, którzy będą oceniać nominowanych. Do jury udało się zaprosić takie znakomitości, jak: Danny Cohen, Peter Doyle, Beatriz Pineda, Anthony Dod Mantle, Nicola Daley, Jet Omoshebi oraz Simon Astbury.

Nominowany do Oscara® i nagrody BAFTA autor zdjęć Danny Cohen wniesie w program wyjątkową perspektywę twórcy. „Kluczowe jest to, jak autor zdjęć i kolorysta współpracują przy filmie” – powiedział Cohen. „Potrzebne jest zrozumienie przychylne projektowi, ponieważ wiele zależy od korekcji koloru. Jest to niezbędne do tego, aby kolorysta potrafił zinterpretować, czego chce autor zdjęć, a następnie zrealizować jego wizję.”

Peter Doyle przez lata współpracował z takimi autorami zdjęć, jak Bruno Delbonnel, Seamus McGarvey i Philippe Rousselot przy postprodukcji filmów Tima Burtona, Joe Wrighta, Guya Ritchiego czy Petera Jacksona. Doyle od lat rozwija technologie color gradingu, opracowując własne oprogramowanie przy pracy nad filmem Matrix, czy też nadzorując powstanie pierwszych systemów do DI gradingu użytych przy produkcji Władcy Pierścieni. Aktualnie pracuje w firmie PostWorks, gdzie przyczynia się do stworzenia nowego, ujednoliconego środowiska coloringowego, który można wykorzystać zarówno przy pracy przy dniówkach, jak i w postprodukcji.

Beatriz Pineda pełni funkcję starszej dyrektorki ds. dystrybucji nielinearnej i nowych technologii w HBO Latin America. Pomogła takim koncernom, jak HBO czy Sony w optymalizacji ich kanałów dystrybucji i wdrożeniu nowych produktów w bardzo wymagającej i szybko zmieniającej się dziś branży VOD.

Anthony Dod Mantle, zdobywca Oscara® i i nagrody BAFTA za film Slumdog. Milioner z ulicy, znany jest ze swej współpracy z tak ikonicznymi reżyserami, jak Danny Boyle, Lars von Trier, Ron Howard, Oliver Stone, Thomas Vinterberg i Kevin MacDonald.

Nicola Daley jest uznaną autorką zdjęć filmowych z Australii, która kręciła filmy dokumentalne na całym świecie – od Iraku po Koreę Północną – by w ostatnich latach skupić się na pracy przy kinie fabularnym i reklamach.

 

Do jury dołączyła również wielokrotnie nagradzana kolorystka Jet Omoshebi z londyńskiego Goldcrest Post Production Facilities. Pracująca na co dzień z najwybitniejszymi autorami zdjęć, reżyserami i agencjami, Omoshebi współtworzyła cenione seriale i filmy, między innymi: Fortitude, Rellik, Nocny recepcjonista, Wiedźmin czy Terror.

 

W panelu jurorskim weźmie udział również Simon Astbury, dyrektor zarządzający oddziału firmy Juice w Szanghaju. Jako kolorysta dniówek w takich produkcjach, jak Zakochany Szekspir czy Notting Hill, miał szansę współpracować z legendami brytyjskiego kina, między innymi Jackiem Cardiffem i Bazem Luhrmanem. „Koloryści od lat trudzą się w mroku, wprowadzając swoją unikatową magię na ekrany kinowe i telewizyjne w cieniu anonimowości. Cieszę się z bycia członkiem jury tych nagród, które w końcu wydobędą kolorystów i ich wybitną pracę na światło dnia” – powiedział Astbury.

 

Zak Tucker, współzałożyciel, dyrektor generalny oraz prezes Harbor, również wspiera ten program. „Indywidualne umiejętności, pasja i talent kolorystów w dużym stopniu przyczyniają się do atrakcyjności filmowych opowieści, które oglądamy na naszych ekranach. Nasi koloryści w Harbor nieustannie poszukują tego dodatkowego elementu, który wyniesie obraz do rangi wysublimowanego spektaklu wizualnego. Z tego powodu zawsze będę wspierał inicjatywy mające na celu celebrowanie ich talentu”.

 

Wolfgang Lempp, dyrektor generalny FilmLight, argumentuje z kolei, że: „Idea Colour Awards, którą poparły już trzy wiodące branżowe stowarzyszenia, zrodziła się z potrzeby wyeksponowania twórczej roli kolorystów w całej branży.”

 

„Jestem pewien, że obecność w jury zarówno kolorystów, jak i autorów zdjęć, artystów i technologów wywoła ożywione debaty” – dodaje Lempp. „Nie mogę już się doczekać, by zobaczyć wyniki ich obrad i uhonorować najlepszą pracę”.

 

Jako sponsor i organizator Colour Awards 2021, FilmLight zaprasza użytkowników dowolnych technologii korekcji, od profesjonalnych kolorystów z największych studiów postprodukcji po domowych pasjonatów. Jedynym kryterium selekcji jest wykorzystanie technologii do tworzenia stymulujących wizualnie i satysfakcjonujących w odbiorze obrazów filmowych.

 

Koloryści lub ich promotorzy nadal mają czas, aby zgłosić swój udział w programie. Więcej informacji można znaleźć pod linkiem: https://filmlight.awardcore.com. Nabór zgłoszeń trwa do 15 września, lista finalistów zostanie ogłoszona w październiku, a zwycięzcy ujawnieni w listopadzie.

Pobierz obrazki

O FilmLight

 

FilmLight opracowuje nowoczesne programy służące do color gradingu, aplikacje do przetwarzania obrazu oraz narzędzia zarządzania projektem, które usprawniają postprodukcję filmów i wideo oraz ustanawiają nowe standardy jakości, niezawodności i wydajności. Założona w 2002 roku firma koncentruje się przede wszystkim na optymalizacji, wdrażaniu i wsparciu swoich produktów — w tym Baselight i Daylight — w wiodących firmach produkcyjnych, zakładach postprodukcyjnych i studiach filmowych/telewizyjnych na całym świecie. Główna siedziba FilmLight znajduje się w Londynie, gdzie skupia się działalność badawczo-projektowa i produkcyjna. Więcej informacji można znaleźć na: http://www.filmlight.ltd.uk

Czytany 355 razy Ostatnio zmieniany czwartek, 26 sierpień 2021 09:48

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy Odśwież

Reklama

Pies.tv

Reklama

Reklama