Tegoroczne hasło przewodnie festiwalu to „Włączeni w kulturę”, tak więc wszystkie podejmowane działania podkreślać będą możliwości uczestniczenia osób z niepełnosprawnością w korzystaniu z wszelkich propozycji kulturalnych.
W tym roku statuetki Motyla 2020 powalczą produkcje z całego świata w trzech kategoriach:
- film fabularny,
- film dokumentalny,
- film amatorski.
Wzorem lat ubiegłych , wydarzenia związane z Europejskim Festiwalem Filmowym „Integracja Ty i Ja” będą odbywać się w tym samym czasie w 50 miejscowościach w Polsce – 35 mniejszych ośrodków, gdzie będzie odbywał się MAŁY FESTIWAL TY i JA oraz 15 dużych aglomeracji, gdzie w kinach studyjnych realizowane będą projekt 2 DNI z EFF INTEGRACJA TY I JA w POLSCE.
Festiwal jest wspierany finansowo m.in. przez: PFRON, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Polski Instytut Sztuki Filmowej ,Województwo Zachodniopomorskie, Urząd Miasta Koszalin.
Więcej informacji na stronie www.integracjatyija.pl
17. Europejskiego Festiwalu Filmowego w Koszalinie. Impreza odbędzie się w dniach 3-7.11.2020
Autorem plakatu 17. Europejskiego Festiwalu Filmowego Integracja Ty i Ja jest Grzegorz Otulakowski, koszalinianin, absolwent Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych, studiował też na Wydziale Malarstwa, Grafiki i Rzeźby PWSSP w Poznaniu.
Plakat – jak podkreśla – to dla niego fantastyczna forma wypowiedzi artystycznej, ponieważ jest nieoczywisty: Plakat musi mieć drugie dno, zawierać w sobie jakąś zagadkę. To trochę rebus. Mamy trzy sekundy na jego odbiór i te trzy sekundy muszą zostać nam w głowie - mówi artysta.
Dla Grzegorza Otulakowskiego ważne jest liternictwo, którego, jak podkreśla, nauczył się w koszalińskim liceum plastycznym. Cechą charakterystyczną jego plakatów festiwalowych jest litera „c” w słowie „integracja” w formie powszechnie znanego symbolu osoby z niepełnosprawnością, poruszającej się na wózku.
Zaprojektowanie plakatu festiwalu Integracja Ty i Ja było dla Grzegorza Otulakowskiego sporym wyzwaniem. Jak mówi, chciał wyrazić przede wszystkim emocje wiążące się z niepełnosprawnością. Zastanawiał się, jakie uczucie odezwałyby się w nim, gdyby go dotknęła. Ruch głowy rudowłosej dziewczyny na plakacie wyraża jej silne emocje, a my patrzymy na postać poprzez oko filmowej kamery i wyobrażamy sobie, co czuje. Plakat jest jak film: każdy odbiera go inaczej, każdy rozumie po swojemu.