cinema.pl Artykuły

czwartek, 29 wrzesień 2022 23:53

Warsztaty na NANO

Napisane przez 
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Opublikuj na FacebookOpublikuj na Google BookmarksOpublikuj na Twitter

SCENARIUSZ, METRAŻ, BOHATER, CASTING, PRACA Z AKTOREM, SCENA. TO TYLKO WYBRANE ZAGADNIENIA, KTÓRE ZOSTANĄ PORUSZONE PODCZAS WARSZTATÓW NANO FILM FESTIVAL

 

Warsztaty i wykłady będą adresowane przede wszystkim do twórców krótkiej fabuły. Do tych co już coś zrealizowali albo chcą w przyszłości robić filmy. Tematy tych spotkań wynikną z rozmów z twórcami, którzy będą na festiwalu m.in. z Robertem Glińskim, Jerzym Armatą, Tomaszem Gąssowskim.

NANO FILM FESTIVAL

MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL KRÓTKOMETRAŻOWYCH FILMÓW FABULARNYCH / 21-23.10.2022 KINO KIJÓW KRAKÓW

„Pisząc scenariusz, pracując nad scenopisem, potem w czasie zdjęć czy w trakcie montażu, autorzy zderzają się z problemami krótkiej fabuły. Bo opowiedzieć obrazami coś krótko, a jednocześnie sensownie to nie lada sztuka. Czym krótka fabuła różni się od długiej? Czy reżyseria filmu krótkiego polega na tym samym, co filmu o długiej fabule? Jakie zasady rządzą dramaturgią krótkometrażowej fabuły?  Będę wspólnie z autorami zastanawiać się, co zrobić, aby ich krótkie filmy były coraz lepsze”.

Robert Gliński, Dyrektor Nano Film Festival

 

Zapisów na wszystkie warsztaty można dokonać pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

wstęp wolny, liczba miejsc jest ograniczona

warsztat I

Czym różni się fabuła krótka od długiej?

prowadzenie: Robert Gliński, Jerzy Armata

godz. 21:30, kino Kijów, Sala Klubowa

Krótki opis: Krótki film fabularny – specyficzne zadanie dla reżysera. Konstrukcja scenariusza, dramaturgia, konflikt. Co jest ważne w krótkim filmie? Jak otwierać opowiadanie w krótkiej formie? Jak zamykać film? Jak budować bohatera w krótkiej fabule? 

warsztat II

Scenariusz krótkiego filmu fabularnego.  

prowadzenie: Robert Gliński, Jerzy Armata

godz. 13:00, kino Kijów, Sala Klubowa

Krótki opis: Wyrazistość story. Struktura scenariusza, punkty zwrotne, kulminacje. Podział na trzy akty. Paradygmat Fielda, a krótka fabuła. Tezy Franka Daniela zastosowane w krótkim opowiadaniu. 

warsztat III

Czym jest muzyka w filmie i jaka jest jej rola.  

prowadzenie: Tomasz Gąssowski

godz. 15:00, kino Kijów, Sala Klubowa

Czym jest muzyka w filmie i czym się różni od muzyki w formie „czystej”? Jaka jest specyfika współpracy kompozytora, realizatora dźwięku i reżysera? Rola muzyki  jako środku nadającym filmowi rytm i szersze znaczenie – leitmotiv czyli motyw przewodni filmu. 

warsztat IV

Bohater w krótkim filmie fabularnym, praca z aktorem profesjonalnym.  

prowadzenie: Robert Gliński, Jerzy Armata

godz. 16:30, kino Kijów, Sala Klubowa

Krótki opis: Co buduje dramaturgię w filmie? Cel działania bohatera, co ważniejsze „want” czy „need” (według metody Franka Daniela). Zmiany w postaci filmowej. Praca z aktorem przed zdjęciami i w trakcie zdjęć.

warsztat V

Casting i praca z aktorem niezawodowym. 

prowadzenie: Robert Gliński, Jerzy Armata

godz. 19:00, kino Kijów, Sala Klubowa

Krótki opis: Jak wybrać amatora do gry filmie? Plusy i minusy obsadzania aktorami nieprofesjonalnymi. Jak pracować z amatorami? Jak pracować z dziećmi?

warsztat VI

Jak nakręcić scenę, czyli świadome rozbicie sceny na ujęcia

prowadzenie: Robert Gliński, Jerzy Armata

godz. 13:00, kino Kijów, Sala Klubowa

Krótki opis: Rodzaje scen filmowych. Metody kręcenia. Różne rodzaje ujęć. Master shot, a długie ujęcie.  Jakie zdjęcia? Współpraca z operatorem.

Czytany 138 razy Ostatnio zmieniany czwartek, 29 wrzesień 2022 23:56

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy Odśwież

Reklama

Pies.tv

Reklama

Reklama