Odkrywanie jest ważną częścią życia dla 81% Polaków – wskazują badania przeprowadzone przez kanał National Geographic Polska w ramach kampanii #JestTyleDoOdkrycia. Okazuje się też, że pomimo powszechnego zamiłowania do egzotycznych akcentów, nasze dwa ulubione obszary odkryć to nowe miejsca w Polsce (39%) i środowisko naturalne (33%).
Jednak nawet ci, którzy nie należą do grona miłośników lokalnego odkrywania, za sprawą interaktywnej mapy Polski jesttyledoodkrycia.pl poczują chęć ruszenia w drogę.
Mapa powstała w ramach akcji #JestTyleDoOdkrycia kanału National Geographic, który wspólnie z ekspertami, odkrywcami i podróżnikami wyselekcjonował i dokładnie oznaczył lokalizacje, stanowiące często ukryte atrakcje spoza utartych szlaków turystycznych na terenie naszego kraju. Swoje rekomendacje na mapie zamieścił nawet Robert Makłowicz, wybierając miejsca, które w minionym roku szczególnie go zachwyciły.
I tak na mapie znajdziemy zarówno „perełki” poukrywane w centrach miast, wyróżnione ze względu na swój niepowtarzalny koloryt i klimat, jak i takie, o których dotychczas można było dowiedzieć się wyłącznie pocztą pantoflową. Na mapie znalazły się m.in. największy kaloryfer świata znajdujący się w Stąporkowie (woj. świętokrzyskie), kałuża na Placu Defilad w Warszawie czy kratery po uderzeniu meteorytów na przedmieściach Poznania. Dodatkowo podział wybranych miejsc na kategorie sprawia, że na mapie #JestTyleDoOdkrycia pasjonaci architektury, nauki, historii, technologii i przyrody mogą przebierać w propozycjach dopasowanych do swoich zainteresowań. Poza tym każdy może też uzupełnić mapę samodzielnie o własne odkrycia.
Poza popularnym podróżnikiem kulinarnym swoimi rekomendacjami dzielą się również Piotr Horzela, Radosław Gajda i Natalia Szcześniak (znani jako internetowy duet Architecture is a good idea) oraz Huyen Pham i Marcin Nguyen (z kanału Emce Kwadrat). Każdy z zaangażowanych w akcję odkrywców, podobnie jak Robert Makłowicz podzieli się kulisami wybranych odkryć na swoich kanałach.
National Geographic poprzez lokalną kampanię #JestTyleDoOdkrycia pragnie inspirować do poznawania świata po swojemu, odkrywania lokalnie i pielęgnowania w sobie ciekawości. Na antenie kanału ten cel realizowany jest poprzez fascynujące premiery m.in. serię „Pomysł na miasto”, nowy sezon „Przygód z Bearem Gryllsem” oraz produkcję „DNA maszyn”.