Fantastyczna kobieta (Gutek Film) – reż. Sebastián Lelio
Borg/McEnroe. Między odwagą a szaleństwem (Best Film) – reż. Janus Metz
Plac zabaw (Next Film) – reż. Bartosz M. Kowalski
Nasz czas (Gutek Film) – reż. Carlos Reygadas
Między morzem a oceanem (Stowarzyszenie Nowe Horyzonty) – reż. Isaki Lacuesta
Fuocoammare. Ogień na morzu (Aurora Films) – reż. Gianfranco Rosi
Już od piątku, 29 stycznia będzie można oglądać.
1.„Fantastyczna kobieta” - delikatnie nakreślony portret kobiety walczącej o godność! https://www.mojeekino.pl/vods/vod.932
„Fantastyczna kobieta” to film pełen estetycznego przepychu, narracyjnej swady, napięcia i emocji. To film, który jest zarówno celebracją, jak i obserwacją głównej bohaterki: Mariny Vidal. Co widzą widzowie, gdy patrzą na Marinę? Kobietę, mężczyznę, czy ich sumę? Widzą ludzką istotę, która na ich oczach nieustannie się zmienia, która płynie, wibruje i modyfikuje siebie. To, co widzą, nie jest dokładnie tym, co widzą. To sprawia, że Marina staje się wirem, który absorbuje fantazje i pragnienia widza, zaprasza do odkrywania granic ich empatii. – Sebastián Lelio (reżyser)
2.„Borg/McEnroe. Między odwagą a szaleństwem” czyli świetne kino i emocjonująca historia https://www.mojeekino.pl/vods/vod.937
To nie było tylko dwóch mężczyzn grających w tenisa, to było starcie dwóch kontynentów, dwóch całkowicie odmienny podejść i temperamentów stających naprzeciwko siebie. Dwóch zupełnie odmiennych jednostek ludzkich, ten film doskonale to pokazuje. – Janus Metz (reżyser)
3.„Plac zabaw” – przenikliwy film na ważny temat https://www.mojeekino.pl/vods/vod.938
Przez długi czas myślałem, że jestem oswojony z istnieniem zła na świecie i nic nie będzie w stanie mnie pod tym względem zaskoczyć. Gdy jednak trafiłem przypadkiem na wzmiankę o okrutnym akcie przemocy, którego w latach 90. dopuścili się dwaj chłopcy gdzieś w Anglii, coś we mnie pękło. Zacząłem zagłębiać się w tę sprawę coraz bardziej, aż uświadomiłem sobie, że nie istnieje absolutnie żadne emocjonalne wytłumaczenie dla ich czynu. Wtedy mój początkowy szok ustąpił miejsca przerażeniu. – Bartosz M. Kowalski (reżyser)
4.„Nasz czas” – pokręcona opowieść o miłości https://www.mojeekino.pl/vods/vod.894
Tytuł odnosi się do rozwoju wydarzeń w czasie, który jest, jak sugerował Tarkowski, trzecim wymiarem kina. Pojęcie obecności w kinie jest dla mnie jego kapitalnym aspektem. I ta obecność nie jest tylko obecnością fizyczną, uchwyconą pod określonym kątem, ale raczej czymś, co istnieje w czasie. Zatem obecność nie jest tylko fizyczna; mamy do czynienia również z obecnością uczuć. Można stworzyć obecny wymiar emocjonalny. To jest to, na czym najbardziej zależy mi w kinie. – Carlos Reygadas (reżyser)
5.„Między morzem a oceanem” – pełna czułości historia braci, obok której trudno przejść obojętnie https://www.mojeekino.pl/vods/vod.934
Ten film to fikcja: wszystko jest zainscenizowane i napisane według scenariusza, choć niektóre elementy fabuły są bardzo bliskie prawdziwym doświadczeniom aktorów lub rzeczom, które przytrafiły się ludziom, których dobrze znają. Jest to więc fikcja, ale z silnym zabarwieniem realistycznym. Kiedy kręciliśmy film, chcieliśmy wywołać u widzów wrażenie, że nie ma w nim scenariusza ani aktorstwa, że nie ma oświetlenia, statystów i że wszystko dzieje się spontanicznie przed kamerą. Bardzo ciężko pracowaliśmy, aby osiągnąć to wrażenie i posunęliśmy się do ekstremum, jeśli chodzi o realizm. – Isaki Lacuesta (reżyser)
6.„Fuocoammare. Ogień na morzu” – mistrzowski dokument nagrodzony Złotym Niedźwiedziem na Berlinale 2017 https://www.mojeekino.pl/vods/vod.936
Chcę wykorzystać wszystko, co jest możliwe w kinie, aby podkreślić rzeczywistość. Chcę, żeby ludzie zaangażowali się w film w taki sam sposób, jak w przypadku filmów fabularnych, by utożsamiali się z postaciami czy opowiadaną historią, ale cała moja praca wywodzi się z rzeczywistości. Niczego nie piszę, za to wykorzystuję język kina jako ramy do opowiedzenia historii. - Gianfranco Rosi (reżyser)