Nominacje do tegorocznych Węży pokazują, które tytuły udały się najgorzej. Równocześnie warto zauważyć coraz ciekawsze próby tworzenia polskiego kina gatunkowego i nadążania za światowymi trendami. Czasami z niezłym skutkiem. A czasami z gorszym. W tym roku organizatorzy zdecydowali się zrezygnować z kategorii „Efekt specjalnej troski”, ponieważ nic nimi aż tak nie wstrząsnęło. Jednocześnie zauważono lekką poprawę polskiego kina zaangażowanego i dlatego w miejsce kategorii „Żenujący film na ważny temat” wprowadzono nową „Najgorszy sequel, prequel lub remake”.
Pozostałe kategorie pozostają bez zmian. W zbliżających się niełatwych dla kultury, rozrywki a także życia społecznego czasach zdecydowano się nie organizować w tym roku gali Węży (odbijemy sobie za trochę ponad 365 dni przy jubileuszowej 10 edycji). Zamiast tego werdykt ogłoszony zostanie 1 kwietnia w internecie i oczywiście polecamy wszystkie nagrodzone i nominowane filmy do samodzielnego obejrzenia w domowym zaciszu, w miarę jak będą pojawiać się na rozmaitych platformach i nośnikach.
A OTO NOMINACJE:
Wielki Wąż 2020:
Diablo. Wyścig o wszystko (reż. Michał Otłowski, Daniel Markowicz; prod. Daniel Markowicz) za cudownie nieudolną wariację na „Szybkich i wściekłych” i namówienie kilku dobrych aktorów, by zagrali tak źle jak tylko potrafią.
Futro z misia (reż. Kacper Anuszewski, Michał Milowicz; prod. Anna Siergiej, Michał Milowicz) za cudowną wycieczkę w filmową przeszłość, gdy żarty były przaśne, a fabuły obciachowe.
Jak poślubić milionera? (reż. Filip Zylber; prod. Ryszard Sibilski, Magdalena Cieślak, Magdalena Jaworska, Małgorzata Retei) za opowieść tak sztampową i stereotypową, że bardziej byłoby naprawdę trudniej.
Misz Masz czyli Kogel Mogel 3 (reż. Kordian Piwowarski; prod. Tadeusz Lampka, Ilona Łepkowska) za popsucie filmowej legendy i wzorzec złej kontynuacji po latach przerwy.
Sługi Wojny (reż. Mariusz Gawryś; prod. Włodzimierz Niderhaus) za kino sensacyjne pozbawione sensacji. I sequel, którego nikt nie chciał, ani nie potrzebował (no może poza jego twórcą).
Najgorsza reżyseria:
Kacper Anuszewski (Serce do walki)
Kacper Anuszewski, Michał Milowicz (Futro z misia)
Mariusz Gawryś (Sługi wojny)
Michał Otłowski, Daniel Markowicz (Diablo. Wyścig o wszystko)
Kordian Piwowarski (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3)
Najgorszy scenariusz:
Paweł Bilski, Olaf Lubaszenko, Michał Milowicz, Kacper Anuszewski (Futro z misia)
Mariusz Gawryś, Maciej Strzembosz (Sługi wojny)
Ilona Łepkowska (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3)
Daniel Markowski, Michał Otłowski (Diablo. Wyścig o wszystko)
Karolina Szymczyk-Majchrzak (Jak poślubić milionera?)
Najgorszy sequel, prequel, remake:
Kobiety Mafii 2 (reż. i prod. Patryk Vega)
Misz Masz czyli Kogel Mogel 3 (reż. Kordian Piwowarski; prod. Tadeusz Lampka, Ilona Łepkowska)
Sługi wojny (reż. Mariusz Gawryś; prod. Włodzimierz Niderhaus)
Najgorsza rola męska:
Piotr Adamczyk (Kobiety Mafii 2)
Michał Milowicz (Futro z misia)
Mikołaj Roznerski (Diablo. Wyścig o wszystko)
Mikołaj Roznerski (Fighter)
Przemysław Sadowski (Futro z misia)
Najgorsza rola żeńska:
Grażyna Błęcka-Kolska (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3)
Małgorzata Foremniak (Jak poślubić milionera?)
Roma Gąsiorowska (Całe szczęście)
Ewa Kasprzyk (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3)
Karolina Szymczak (Diablo. Wyścig o wszystko)
Najgorszy duet na ekranie:
Maciej Maleńczuk/wino (Solid Gold)
Michał Milowicz/Przemysław Sadowski (Futro z misia)
Aleksandra Popławska/Otar Saralidze (Kobiety mafii 2)
Katarzyna Skrzynecka/Maciej Zakościelny (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3)
Karolina Szymczak/Tomasz Włosok (Diablo. Wyścig o wszystko)
Występ poniżej talentu:
Janusz Chabior (Kobiety mafii 2)
Maciej Maleńczuk (Solid Gold)
Cezary Pazura (Diablo. Wyścig o wszystko)
Zdzisław Wardejn (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3)
Wiktor Zborowski (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3)
Najbardziej żenująca scena:
Goły tyłek Daniela Olbychskiego (Polityka)
Małgorzata Foremniak wykładająca jak podrywać milionerów (Jak poślubić milionera?)
Dawid Ogrodnik z pluszowym zającem (Ciemno, prawie noc)
Piesek liżący penisa (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3)
Katarzyna Warnke udzielająca wywiadu - „Dziewczyny, zrywamy pajęczyny” (Kobiety Mafii 2)
Najgorszy teledysk okołofilmowy:
Bezczel – Żyć aż do bólu (Proceder) reżyser nieznany
https://youtu.be/6fmf6sGk3wY
Pectus ft. Kasia Cerekwicka – Głowę noś do góry (Jak poślubić milionera?) reżyser: Marcin Martinez Swystun
https://youtu.be/fo45J9TuAag
Ania Rusowicz i Sławek Uniatowski – Szukaj mnie (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3) reżyser nieznany
https://youtu.be/vQdOeO_gfqs
Sobota ft. Kabe – 6 rano (Kobiety Mafii 2)reżyser: Wini
https://youtu.be/nghOHR6xzb4
Mateusz Ziółko i Tabb - Legiony (Legiony) reżyser Alan Kępski
https://youtu.be/4HLaddv2Rj0
Najgorszy plakat:
Całe szczęście (prod. Tomasz Blachnicki, Anna Wiśniewska-Gill; dystr. Next Film)
Diablo. Wyścig o wszystko (prod. Daniel Markowicz; dystr. Kino Świat)
Fighter (prod. Małgorzata Domin, Dominika Mandla; dystr. Kino Świat)
Futro z misia (prod. Anna Siergiej, Michał Milowicz; dystr. Monolith Films)
Serce do walki(prod. Kacper Anuszewski; dystr. Kino Świat)
Najgorszy przekład tytułu zagranicznego:
Dogonić marzenia – org. Ride Like a Girl(dystr. Mayfly)
Impostor – org. The Hole in the Ground(dystr. M2)
Królowe zbrodni – org. The Kitchen(dystr. Warner Bros)
Młody geniusz i kłopotliwe wynalazki – org. Gaston Lagaffe(dystr. Kino Świat)
Na zawsze razem – org. Amanda(dystr. Best Film)
Najwięcej nominacji:
Misz Masz czyli Kogel Mogel 311
Diablo. Wyścig o wszystko8
Futro z misia7
Kobiety Mafii 26
Jak poślubić milionera?5
Sługi Wojny4