cinema.pl Festiwale

poniedziałek, 20 listopad 2017 11:55

Święto monodramu w Toruniu

Napisane przez 
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Opublikuj na FacebookOpublikuj na Google BookmarksOpublikuj na Twitter

32 Toruńskie Spotkania Teatrów Jednego Aktora. Festiwal Festiwali (TSTJA) odbędą się w tym roku w dniach 24-27 listopada. W ciągu 4 dni publiczność obejrzy 10 najlepszych monodramów, wyselekcjonowanych zgodnie z formułą imprezy – wykonają je laureaci międzynarodowych przeglądów i konkursów teatrów jednego aktora. Obok mistrzów sztuki monodramu tej rangi co Jan Peszek czy Stanisława Celińska z zespołem pod kierownictwem Macieja Muraszko, zaprezentują się także młodzi twórcy, w tym laureatki ostatniej edycji słupskiego Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego.

 


Festiwalowi towarzyszyć będą: projekcja filmu Marcina Bortkiewicza, promocja publikacji z serii Czarna Książeczka z Hamletem, wystawa fotografii teatru jednego aktora, warsztaty aktorskie oraz krytyczne. W tym roku jeden dzień festiwalowy odbędzie się w Chełmnie (27 listopada).
Prezentacje monodramistów oceniać będą dwa grona – Kapituła Akredytowanych Dziennikarzy, która przyzna nagrodę dla najlepszego przedstawienia ufundowaną przez Prezydenta Miasta Torunia Michała Zaleskiego. Przedstawiciele X Oddziału ZASP – Stowarzyszenia Polskich Artystów Teatru, Filmu, Radia i Telewizji – wręczą z kolei nagrodę za kreację aktorską.

JAN PESZEK. PODWÓJNE SOLO SCENARIUSZ DLA NIEISTNIEJĄCEGO, LECZ MOŻLIWEGO AKTORA INSTRUMENTALNEGO BOGUSŁAWA SCHAEFFERA
reżyseria i wykonanie: Jan Peszek
DOŚPIEWANIE. AUTOBIOGRAFIA
koncept i reżyseria: Cezary Tomaszewski
kostiumy: Julia Kornacka
materiał biograficzny i wykonanie: Jan Peszek
premiera w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie 24 lutego 2014
Na wieczór ,,Jan Peszek. Podwójne Solo” składają się: grany od 41 lat kultowy ,,Scenariusz dla nieistniejącego, lecz możliwego aktora instrumentalnego” Bogusława Schaeffera i prapremiera nowego solo ,,Dośpiewanie. Autobiografia” będącego próbą odniesienia się dojrzałego artysty do wydobytych z dalekiej przeszłości urywków swojej biografii. Biografii kształtującej poza świadomością wybory życiowe i w końcu drogę, jaką obiera artysta niezależny. Jan Peszek dośpiewuje owe urywki do Glenna Goulda dośpiewującego „Wariacje Goldbergowskie” Jana Sebastiana Bacha; realizując i rozwijając tym samym wymarzony przez Goulda ideał słuchacza-twórcy; współtworzącego sztukę w procesie jej odbioru.

JAN PESZEK
Rocznik 1944. Młody. Edukowany przez awangardę muzyczną i teatralną lat 60-tych i 70-tych. Jego mistrz : Bogusław Schaeffer. Naznaczony Teatrem Instrumentalnym prowadzi w tym temacie warsztaty od Japonii przez Meksyk, USA po Europę. Wykładowca szkół teatralnych w Polsce, obecnie w Krakowie i Bytomiu. 50 lat doświadczeń teatralnych. Kilkaset ról w teatrze, TV i filmie.
Nieustanny kontakt z młodymi twórcami. Piąty rok emerytury. Ciągle aktywny.
Nie akceptuje mechanizmów rynkowych obowiązujących w dziedzinie sztuki.

MARCIN BORTKIEWICZ

SATANA
wg ,,Doktora Faustusa” Tomasza Manna
Reżyseria: Otton Miedziewski
Adaptacja i wykonanie: Marcin Bortkiewicz

,,Satana" Marcina Bortkiewicza w reżyserii Ottona Miedziewskiego na podstawie ,,Doktora Faustusa" Tomasza Manna to opowieść o rzeczywistości nadprzyrodzonej, o obecności zła w świecie i jego destrukcyjnym działaniu na człowieka. Premierę miała w... 2000 roku i była wielokrotnie nagradzana w kraju i za granicą, m.in. w Mołdawii, na Ukrainie oraz trzykrotnie w Niemczech" ,,GW”

Ten uznany już nie tylko w Polsce, ale i na świecie aktor-monodramista w ,,Satanie" wciela się w postać Serenusa Zeitbloma, który opowiada o życiu swojego przyjaciela z czasów studenckich, genialnego muzyka Adriana Leverkühna, który podobnie jak Faust Goethego podpisał pakt z diabłem. Z powieści Manna uznawanej przez badaczy za metaforę historii Niemiec, Marcina Bortkiewicza zainteresował przede wszystkim motyw sprzeczności związanych z twórczością oraz koszty, jakie musiał ponieść główny bohater, aby stworzyć dzieło nieśmiertelne. W jego interpretacji ,,Doktor Faustus" staje się uniwersalną metaforą wyborów, z jakimi musi się zmierzyć twórca, żeby sprostać swojemu powołaniu. Przedstawienie zostało uhonorowane ponad 15 ogólnopolskimi i międzynarodowymi nagrodami, m.in. w Edynburgu, Kilonii, Kiszyniowie, Kijowie i Warszawie.

MARCIN BORTKIEWICZ
Absolwent polonistyki Uniwersytetu Gdańskiego oraz Mistrzowskiej Szkoły Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy, wielokrotnie nagradzany w Polsce i zagranicą aktor-monodramista oraz reżyser Teatru Rondo ze Słupska.

OLGA BELOVA

MARINA
na podstawie utworów Mariny Cwietajewej
scenariusz: Olga Belowa
wykonawca: Olga Belowa (Rēzekne, Łotwa)
reżyseria: Olga Belowa, Swietlana Semenaka
opracowanie muzyczne: Olga Belowa
opracowanie plastyczne: Olga Belowa, Swietlana Semenaka

Olga Belowa pracuje jako dziennikarka. Jest członkiem rosyjskiego teatru amatorskiego, gra w spektaklach Teatr-Studio Jorik, śpiewa jako solistka, a także w zespołach amatorskich. „Marina” to oparta na listach i wierszach Mariny Cwietajewej, historia wybitnej rosyjskiej poetki początku XX wieku. Jej poezja była szczególnie popularna w latach 60.ubiegłego wieku. Aktorka ukazuje publiczności postać Cwietajewej w subtelny sposób –czytając wybrane wiersze, śpiewając piosenki z tekstami poetki, przedstawiając fragmenty jej prywatnych listów do męża Sergieja Efrona. W 2017 roku obchodzimy 125. rocznicę urodzin poetki.

AGATA KUCIŃSKA
DZIEWCZYNY JAK ZŁOTO
wg tekstu „Exodus” Tomasza Mana
scenariusz i reżyseria: Tomasz Man
scenografia: Aneta Piekarska – Man
muzyka: Karbido           

Podstawą literacką spektaklu Dziewczyny jak złoto jest tekst „Exodus”, złożony z dziewięciu monologów. Każda postać opowiada swoją historię, która w znaczny sposób wpłynęła na jej życie. Przyjrzenie się tym zdarzeniom jest początkiem pracy nad kształtowaniem postaci. Bohaterowie różnią się między sobą wiekiem, statusem społecznym, stanem psychicznym, płcią, wyglądem, zachowaniem i sposobem wypowiedzi, a aktorka stanowi medium przez które przemawiają. Przestrzeń gry sprowadza się do krzesła...     
             
Spektakl powstał w ramach realizacji projektu badawczego prowadzonego na Wydziale Lalkarskim (nr umowy DzS/PB/WL/2015/2), który jest finansowany ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

AGATA KUCIŃSKA
aktorka Wrocławskiego Teatru Lalek i Teatru Ad Spectatores, profesor PWST. Absolwentka PWST im. Ludwika Solskiego w Krakowie Filia we Wrocławiu (Wydział Lalkarski) oraz aktorka Wrocławskiego Teatru Lalek i Teatru Ad Spectatores. Laureatka wielu nagród m.in. za monodram Żywoty świętych osiedlowych. Na WROSTJA debiutowała  spektaklem Sny wg Iwana Wyrypajewa, za który uzyskała nagrodę w ramach Ogólnopolskiego Festiwalu Teatrów Jednego Aktora w 2005 roku. Aktualnie wykładowca, profesor nadzwyczajny w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie Filia we Wrocławiu.

5)    ALEKSANDRA LIS

JUTRO BĘDZIE ZA PÓŹNO
Obsada: Aleksandra Lis
Scenariusz: Wiesława Sujkowska
Reżyseria: Agnieszka Płoszajska
Aranżacje muzyczne: Jędrzej Rochecki
Scenografia i kostiumy: Ewelina Miąsik
SPEKTAKL KUJAWSKO-POMORSKIEGO IMPRESARYJNEGO TEATRU MUZYCZNEGO
Wiera Gran, a właściwie Weronika Grynberg, była polską piosenkarką, aktorką kabaretową i filmową. Jej kariera zaczęła się przypadkowo.  Śpiewającą  za kulisami  kabaretu Paradis w Warszawie Wierę usłyszeli koledzy muzycy i namówili do występów przed szeroką widownią. Szybko zdobyła przychylność zarówno widzów, jak i prasy – według jednej z recenzji z 1936 r. Gran była „jedną z większych atrakcji Paradisu”. Piękna artystka, obdarzona orientalnymi rysami i matowym kontraltem wykonywała w warszawskich kabaretach piosenki o miłości, których do wybuchu wojny nagrała aż 60 (na 28 płytach). Do końca życia odpierała zarzuty, że wyjście z getta okupiła kolaboracją z gestapo. Pragnienie oczyszczenia się z pomówień przybrało u niej formę obsesji.

Los pieśniarki wciąż fascynuje twórców. Sztuka Wiesławy Sujkowskiej o artystce już na skraju życia, która robi remanent z tego, co przyszło jej przeżyć. Ale nie jest to smutna opowieść zgorzkniałej kobiety, której się „nie poszczęściło”. Tekst, często oparty na nagranych wspomnieniach samej Wiery, to znakomite, czasem dowcipne, czasem złośliwe i ironiczne refleksje nad życiem, nad światem, nad wartościami, którym jesteśmy wierni. A wszystko przeplatane niezapomnianymi przebojami Wiery. Niezwykły spektakl wywołujący uśmiech zadumy.

OLA LIS
Ukończyła Liceum Muzyczne w Koszalinie i Wydział Aktorski PWST we Wrocławiu. Od 2007 związana artystycznie z Toruniem, najpierw jako aktorka Teatru im. Wilama Horzycy w Toruniu, a obecnie współpracująca z Teatrem Muzycznym. Od 2013 roku występuje również na scenach trójmiejskich (Teatr Zielony Wiatrak, Centrum Kultury w Gdyni, Teatr Czwarte Miasto). Śpiewa, gra na altówce i ukulele, pracuje jako aktorka dubbingowa i lektorka, pisze dialogi do bajek dla dzieci i tłumaczy piosenki. Do jej najważniejszych ról należą: Kama z Człowieka z Bogiem w szafie w reż. Piotra Kruszczyńskiego, Marta Strom z filmu Andrzeja Dudzińskiego Żadnego prawa nie złamałem oraz Wiera Gran z monodramu Jutro będzie za późno w reż. Agnieszki Płoszajskiej.

Bilety dostępne w biurach teatru na ul. Kopernika 4.

6)    MARTYNA KLESZCZEWSKA

ZABRALI MNIE W NOCNEJ KOSZULI NA SYBIR
wykonawca: Martyna Kleszczewska, Suwałki
scenariusz i reżyseria: Jolanta Hinc-Mackiewicz
opracowanie muzyczne: Eric Satie

„Zabrali mnie w nocnej koszuli na Sybir” to opowieść 15-letniej dziewczyny, którą wraz z matką i bratem wywieziono w bydlęcych wagonach na Sybir. Spektakl pozwala spojrzeć na opowiadaną historię z perspektywy dziecka zmuszonego przez okoliczności, by nagle dorosnąć…

MARTYNA KLESZCZEWSKA
Utytułowana młoda monodramistka: I nagroda na XX konfrontacjach Teatrów Młodzieżowych Łomża 2015 za monodram „Bez mojej zgody”, wyróżnienie na Ogólnopolskich Spotkaniach z Monodramem „O Złotą Podkowę Pegaza” Suwałki 2015, Złota Igła na XII Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Małych Ostrołęka 2016. Otrzymała wyróżnienie pierwszego stopnia na 62. Ogólnopolskim Konkursie Recytatorskim ,,Sam na Scenie" w Słupsku za ,,Zabrali mnie...".

MARTA POHREBNY
ROZMARYN
Wykonawca: Marta Pohrebny
Scenariusz: Dorota Rachmil-Wilczyńska (na podstawie powieści "Rio Bar" Ivany Sajko)
reżyseria i scenografia Małgorzata Paszkier – Wojcieszek

Historia samotnej kobiety w obcym mieście. Smutne, przerażające wyznanie. Bohaterka opowiada o swoim rozdarciu, gniewie oraz braku wiary w lepszą przyszłość.

MARTA POHREBNY
Aktorka Teatru Piiip, związana z Zielonogórskim Ośrodkiem Kultury. Występowała m. in. w monodramie ,,Słodka", opartym na książce Marii Matos ,,Słodka Darusia". Otrzymała za niego nagrodę na 10. Tyskim Festiwalu Monodramu. Prowadzi własną winnicę ,,Miłosz" w lubuskim Łazie. Za spektakl ,,Rozmaryn" otrzymała pierwszą nagrodę na 62. Ogólnopolskim Konkursie Recytatorskim ,,Sam na Scenie" w Słupsku.
















8)    IGA JAMBOR-SKUPNIEWICZ

MAMUSIU, CO TO ZA PTASZEK
wykonawca: Iga Jambor-Skupniewicz, Chełmno
scenariusz: Karolina Kasprzak
reżyseria: Krystian Wieczyński
opracowanie muzyczne: Przemysław Śledź

„Mamusiu, co to za ptaszek” to historia Marty, kobiety, która świadomie podeszła  do macierzyństwa, a pragnienie realizacji siebie w życiu zawodowym odłożyła na plan dalszy. Pewnego dnia marzenia jednak do niej wracają. W tym dniu, kiedy każda decyzja jest zła i każda dobra, Marta podejmuje się trudu podjęcia tej właściwej –  tak w skrócie wygląda fabuła monodramu. Która decyzja w obliczu tego, że może ona diametralnie odmienić życie jej i jej bliskich, jest słuszna? Spektakl nie daje jasnej odpowiedzi, ale prowokuje do tego, żeby zatrzymać się na chwilę i zastanowić nad tym problemem.

IGA JAMBOR-SKUPNIEWICZ
Aktorka, reżyser, instruktorka teatralna. Absolwentka Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, na Wydziale Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku. Założycielka Teatru Agrafka i Teatru Alelale. Na co dzień współpracuje z Bydgoskim Teatrem Lalek Buratino i Teatrem "Afisz" z Torunia oraz realizuje własne projekty artystyczne.











9)    PIOTR KONDRAT
SZEKSPIR – SIEDMIU BŁAZNÓW
Słowa – Wiliam Szekspir (postacie z "Burzy", "Komedii omyłek", "Ryszarda III" , "Snu nocy letniej", Jak wam się podoba", "Wieczoru trzech króli" i "Króla Leara")
Scenariusz i wykonanie - Piotr Kondrat z towarzyszeniem dźwięków perkusji
Reżyseria: Maciej Ferlak
Premiera: 2 listopada 2015 w Krakowie

,,Szekspir - siedmiu błaznów" to teatr jednego aktora, w którym wątki wysnute z siedmiu sztuk Szekspira tworzą esencję dzieł dramaturga wszechczasów. Piotr Kondrat pojawia się na scenie jako duch zmarłego przed czterystu laty Williama Szekspira i w jego imieniu powołuje do życia postaci z siedmiu sztuk tego autora. Świat jest teatrem, aktorami ludzie, którzy kolejno wchodzą i znikają... Każda z tych błazeńskich postaci jest krzywym zwierciadłem dla otaczającego nas świata i ludzkich ułomności: manipulujący innymi Ryszard Trzeci, dziecinnie rozwiąźli bracia Dromio, przepity Trynkulo ze swoimi infantylnymi marzeniami o władzy nad światem, narcystyczny Probierczyk, demoniczny i okultystyczny Puk i szalony terapeuta Feste, który w swoim zwierciadle ukazuje pychę jako poważną chorobę naszych czasów...
O czym rozmawia Szekspir z tymi błaznami? A może to bardziej spowiedź niż rozmowa? Ostatni błazen (z "Króla Leara") mówi, że ,,odejście ze świata trzeba przyjąć tak jak kiedyś przyjście - z poczuciem, żeśmy do tego dojrzeli".
PIOTR KONDRAT
Aktor związany z wieloma teatrami w Polsce: Studyjnym w Łodzi, Współczesnym we Wrocławiu, Polskim w Bydgoszczy, Dramatycznym w Warszawie i STU w Krakowie. Obecnie jest aktorem Teatru Powszechnego w Radomiu. Grał w przedstawieniach Mikołaja Grabowskiego, Piotra Cieplaka, Krzysztofa Jasińskiego, Janusza Wiśniewskiego, Jana Klaty, Moniki Strzępki i Przemysława Wojcieszka. Zagrał też w wielu filmach, m.in. w „Komorniku”, „Mistrzu”, „Syberiadzie” i „Marii Curie”.



10)    STANISŁAWA CELIŃSKA Z ZESPOŁEM POD KIEROWNICTWEM MACIEJA MURASZKO

ATRAMENTOWA…

„Atramentowa…” to płyta Stanisławy Celińskiej. Aktorka odgrywa swoją kolejną wspaniałą rolę – pieśniarki, która wie o czym śpiewa i wie jak przyciągnąć słuchacza wykorzystując pełną paletę barw i emocji.
A wszystko zaczęło się od „Atramentowej Rumby”, którą Maciej Muraszko i Marcin Sosnowski napisali specjalnie z myślą o Stanisławie Celińskiej. Razem z latynoamerykańskim zespołem Los Locos artystka zaprezentowała ją w Koncercie Premier 46. Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej Opole 2009. Dodatkowo warto podkreślić, że występ ten odbył się dokładnie w 40 rocznicę debiutu piosenkarskiego aktorki na VII KFPP Opole 1969 z utworem „Ptakom podobni” (muzyka Roman Orłow i słowa Włodzimierz Ścisłowski). Wówczas przyznano jej wyróżnienie oraz nagrodę za debiut.
Po występie z „Atramentową Rumbą” okrzyknięto Stanisławę Celińską polską Cesarią Evorą.. Aktorka – tak jak kiedyś Cesaria – potrafi zaczarować publiczność swoim charyzmatycznym głosem i pomimo wielu przeciwności oraz trudów - kocha życie.
Na tej wyjątkowej płycie można usłyszeć utwory skomponowane i przygotowane przez uznanych autorów specjalnie dla Stanisławy Celińskiej. Niepowtarzalne teksty do kompozycji Macieja Muraszko napisali: Wojciech Młynarski, Dorota Czupkiewicz oraz Muniek Staszczyk i Marcin Sosnowski. Ponadto Maciej Muraszko zaaranżował na nowo ulubione utwory Artystki, które dzięki nowemu wykonaniu nabrały niezwykłej pogody ducha.
Artystce na płycie towarzyszą wybitni muzycy oraz artyści z Ukrainy. Ciekawym akcentem jest wykonanie przez Stanisławę Celińską znanego przeboju zespołu Hey „Do rycerzy, do szlachty, do mieszczan” wraz z jej autorką – Katarzyną Nosowską przygotowanego w nowej zaskakującej aranżacji. Ponadto Artystka śpiewa wraz z Muńkiem Staszczykiem przejmującą piosenkę, którą Muniek napisał specjalnie dla niej.

STANISŁAWA CELIŃSKA
Znakomita polska aktorka teatralna, filmowa i telewizyjna o niezwykle wszechstronnym talencie.
W 1969 roku ukończyła Akademię Teatralną w Warszawie pod kierunkiem Ryszardy Hanin. Przez lata kariery związana była niemal wyłącznie z warszawskimi teatrami: Współczesnym, Na Woli, Ateneum, Nowym, Dramatycznym, Studio, Kwadrat i Współczesnym.
W filmie debiutowała u boku Daniela Olbrychskiego w „Krajobrazie po bitwie” Andrzeja Wajdy (1970, nagroda aktorska w Łagowie). Rola młodej Żydówki Niny, której rodzina została wymordowana w czasie wojny, o mały włos nie przyniosła jej nagrody aktorskiej na MFF w Cannes. W dekadzie lat 70-tych była jedną z największych i najpiękniejszych gwiazd polskiego kina. Grała w filmach m.in.: Krzysztofa Zanussiego, Stanisława Barei, Jerzego Antczaka, Janusza Majewskiego, Andrzeja Kostenki, Wojciecha Marczewskiego, Piotra Szulkina, Barbary Sass, Andrzeja Barańskiego, Kazimierza Kutza. Za tragikomiczną rolę Izy Gęsiareczki, jednej z byłych ukochanych głównego bohatera w „Spisie cudzołożnic” Jerzego Stuhra otrzymała nagrodę na FPFF w Gdyni (1994).
Udział w komediach: „Złote runo” Janusza Kondratiuka (1996) i „Fuks” Macieja Dutkiewicza (1999) przyniósł jej nominację do Orła. Statuetkę Polskiej Nagrody Filmowej, jak również nagrodę na FF w Szanghaju otrzymała w 2001 roku za rolę w komedii „Pieniądze to nie wszystko” Juliusza Machulskiego.
Słynie także ze znakomitych ról teatralnych. Poza występami u Erwina Axera i Krzysztofa Warlikowskiego, jedną z najważniejszych, scenicznych kreacji była rola w monodramie według „Księgi Hioba” w reżyserii Bohdana Cybulskiego, zatytułowanym „De Profundis” (1984, nagroda Ministra Kultury i Sztuki za szlachetną formę poetyckiej interpretacji poezji).
W 1986 roku została odznaczona Srebrnym Krzyżem Zasługi, w 1995 roku – uhonorowano ją nagrodą „Prometeusza” za ogół twórczości estradowej, w 2001 – nagrodą Teatru Polskiego Radia „Wielki Splendor” za kreacje radiowe, a w 2002 otrzymała statuetkę Feliksa Warszawskiego oraz nagrodę im. Aleksandra Zelwerowicza za rolę w „Oczyszczonych” Sarah Kane w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego.
Wybitną twórczość komediową Celińskiej doceniono na VIII Festiwalu Dobrego Humoru w Gdańsku, przyznając jej statuetkę Melonika w 2007 roku.
Najnowszą kreacją tej wybitnej aktorki jest rola pieśniarki, której najlepszą recenzją są niezliczone nagrody jakie otrzymała za podwójnie platynową „Atramentową”, złoty „Suplement” i złote kolędy „Świątecznie, m.in. podczas 53 KFPP w Opolu w 2016 roku otrzymała – po raz pierwszy w historii festiwalu – nagrodę Narodowego Centrum Piosenki Polskiej oraz uhonorowana została Złotym Mikrofonem.

MACIEJ MURASZKO
Wszechstronny muzyk, kompozytor, aranżer i producent muzyczny, absolwent Akademii Muzycznej w Poznaniu. Współpracował z wieloma artystami, m.in. z Marylą Rodowicz, Zbigniewem Górnym, Ryszardem Rynkowskim, Michałem Bajorem, Robertem Janowskim, Rudi Schubertem, Mieczysławem Szcześniakiem, Maciejem Maleńczukiem, Edytą Górniak, Zbigniewem Wodeckim, Bogusławem Mecem, Alicją Majewską, Piotrem Gąsowskim, Krzesimirem Dębskim, Kevinem Davisem oraz Nippim Noyą, a także z Orkiestrą Polskiego Radia i Telewizji w Poznaniu, Orkiestrą Alex Band, Państwową Filharmonią w Poznaniu oraz Filharmonią Narodową w Warszawie.
Jest twórcą muzyki do filmów dokumentalnych (m.in. „Wracając do Marka” – dokument o Marku Hłasce) i reklamowych (laureat nagrody TYTANA) oraz muzyki filmowej, teatralnej (m.in. „Pinokio”, „Król Ubu”, „Toksyny”) i współczesnej (m.in. Warszawska Jesień, Tryptyk „Wierchy” na 70-ciu perkusistów, organy i chór wykonany w Poznaniu, Genewie i w Barcelonie). Za muzykę do filmu Wiesława Saniewskiego „Bezmiar Sprawiedliwości” otrzymał nagrodę publiczności „Jańcio Wodnik” na XIV Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Filmowej „Prowincjonalia 2007”.
Z upodobaniem eksperymentuje z różnymi gatunkami muzycznymi. Jest założycielem wielu formacji muzycznych, m.in. Kwartetu A2 z Krzysztofem Majchrzakiem, zespołu Los Locos, fm mooraho oraz Psychodancing.
Jako producent muzyczny ma na swoim koncie takie pozycje jak: płyty wydane wspólnie przez Macieja Maleńczuka i zespół Psychodancing, a także album „Cudowny świat” dedykowany wspaniałemu polskiemu kardiochirurgowi Zbigniewowi Relidze, w nagraniu której udział wzięli wybitni polscy wykonawcy (m.in. Stanisława Celińska, Małgorzata Walewska, Zbigniew Kurtycz, Stanisław Sojka. Mietek Szcześniak) z towarzyszeniem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii w Zabrzu.
Najnowsze produkcje płytowe to albumy Stanisławy Celińskiej „Atramentowa” (jedna z ciekawszych pozycji na polskim rynku fonograficznym w ostatnich czasach – podwójna platyna) „Atramentowa – Suplement” i „Świątecznie oraz płyta dla dzieci „Jarzynki i przyjaciele”.

Czytany 399 razy Ostatnio zmieniany poniedziałek, 04 grudzień 2017 12:36

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy Odśwież

Reklama

Pies.tv