cinema.pl Festiwale

środa, 05 grudzień 2018 10:42

“KONCERT NA DWOJE” – ZDOBYWCA NAGRODY PUBLICZNOŚCI WFF NA DOC LAB POLAND HOT SELECTION 2018

Napisane przez 
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Opublikuj na FacebookOpublikuj na Google BookmarksOpublikuj na Twitter

Nagrodzony Nagrodą Publiczności na tegorocznym Warszawskim Festiwalu Filmowym, film otwarcia Krakowskiego Festiwalu Filmowego - „Koncert na dwoje” Tomasza Drozdowicza będzie ostatnią projekcją w ramach cyklu DOC LAB POLAND HOT SELECTION 2018, prezentującego najciekawsze filmy dokumentalne ostatnich lat. Film jest portretem słynnego dyrygenta, pianisty i kompozytora Jerzego Maksymiuka oraz jego żony Ewy. Był rozwijany w ramach programu DOC LAB POLAND.



12 grudnia, środa, godz. 19.30
Kino Iluzjon, ul. Ludwika Narbutta 50A, Warszawa
Wstęp wolny. Po projekcji organizatorzy zapraszają na spotkanie z twórcami filmu.
Współorganizatorami pokazu są: FINA – Filmoteka Narodowa Instytut Audiowizualny i kino Iluzjon.

KONCERT NA DWOJE
2018, 75 min.
Portret artysty.
Dyrygent, pianista, kompozytor Jerzy Maksymiuk i jego żona Ewa tworzą szczególny związek. Charyzmatyczny maestro, odnoszący sukcesy w świecie muzyki, w życiu codziennym wydaje się być całkowicie bezradny i zagubiony bez pomocy żony, która wspiera go w codziennych najprostszych czynnościach i podejmuje za niego wiele życiowych decyzji. Kamera towarzyszy artyście w trakcie pracy z wybitnymi muzykami i orkiestrami, a także ukazuje fascynujący świat genialnego twórcy pochłoniętego do granic szaleństwa przez partytury. Film jest wzruszającą i pełną humoru opowieścią o pasji, muzyce i miłości.
„Koncert na dwoje” miał premierę na tegorocznym Krakowskim Festiwalu Filmowym, gdzie był filmem otwarcia.  W październiku zdobył Nagrodę Publiczności Warszawskiego Festiwalu Filmowego. W kinach pojawi się wiosną 2019. 

 
Kadr z filmu „Koncert na dwoje”

Reżyseria: Tomasz Drozdowicz, scenariusz: Maria Nockowska, zdjęcia: Andrzej Wojciechowski, dźwięk: Jacek Plichta, Piotr Nartowski, Rafał Wyżykowski, Michał Potocki, montaż: Tomasz Drozdowicz, kierownictwo produkcji: Maria Grąziewicz, producenci: Beata Hyczko, Tomasz Drozdowicz, produkcja: Studio Filmowe Autograf, Fundacja Kultury Polskiej, TVP S.A.

DOC LAB POLAND HOT SELECTION to cykl pokazów najciekawszych i najbardziej nagradzanych polskich filmów dokumentalnych ostatnich lat i spotkań z twórcami. Pierwsza projekcja („Królowa ciszy” Agnieszki Zwiefki”) odbyła się w grudniu 2016 roku, w 2017 roku organizatorzy zorganizowali 6 projekcji, między innymi filmów „Najbrzydszy samochód świata” Grzegorza Szczepaniaka, „Badjao. Duchy z morza” Elizy Kubarskiej i „Miss Holocaust” Michaliny Musielak. Tegoroczne HOT SELECTION otworzył 12 września pokaz laureata Festiwalu IDFA, filmu „Call me Tony” w reżyserii Klaudiusza Chrostowskiego. Drugim prezentowanym w ramach cyklu filmem był nagrodzony na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji „Książę i Dybuk”, trzecim – obsypany nagrodami „Over the limit” Marty Prus. W listopadzie organizatorzy pokazali dwa nowe dokumenty Marcina Sautera: „Żalanasz. Pusty brzeg” i „Urosłam kiedy spałaś” i nagrodzoną Złotym Lajkonikiem „Miłość bezwarunkową” Rafała Łysaka. Cykl jest częścią programu Doc Lab Poland Warsaw Days, wspartego przez Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, w ramach którego podczas Warszawskiego Festiwalu Filmowego zostały też zorganizowane warsztaty dla filmowców i wykłady otwarte dla szerszej publiczności.
Ostatni tegoroczny pokaz organizowany jest w partnerstwie z FINĄ – Filmoteką Narodową Instytutem Audiowizualnym i kinem Iluzjon.
DOC LAB POLAND to największy w Polsce program dla profesjonalnych dokumentalistów, łączący konsultacje merytoryczne projektów filmowych z prezentacjami dla potencjalnych partnerów: producentów, dystrybutorów, agentów sprzedaży. W 2018 r. w DOC LAB POLAND wzięły udział w sumie 24 projekty dokumentalne w fazie developmentu lub montażu, reprezentowane przez zespoły składające się z reżysera i producenta. Dodatkowym, ważnym elementem programu był market koprodukcyjny organizowany dla kolejnych ok. 40 producentów z Polski i zagranicy. W ramach publicznych prezentacji oraz marketu koprodukcyjnego podczas tegorocznego Krakowskiego Festiwalu Filmowego odbyło się ok. 800 indywidualnych spotkań branżowych. Uczestnicy programu otrzymali nagrody o łącznej wartości 86 tys. zł.
W grudniu zostanie ogłoszony nabór na piątą edycję programu.

 
Uczestnicy DOCS TO START 2018 podczas 58. Krakowskiego Festiwalu Filmowego

Opinie uczestników o programie:
W dzisiejszej rzeczywistości rynku kinematograficznego niezbędne jest też umiejętne sprzedanie filmu, pchnięcie go dalej, aby mogła obejrzeć go jak największa liczba widzów na całym świecie. Do tego właśnie wykorzystaliśmy wraz producentem tegoroczne warsztaty DOC LAB POLAND organizowane przez Fundację im. Władysława Ślesickiego. Sesja w Warszawie to była świetna możliwość skonfrontowania własnych oczekiwań z doświadczeniem wybitnych tutorów - starszych kolegów filmowców. Sesja Krakowska zaś to bardzo duża zaliczka zaufania i trening w prezentowaniu innym już sprecyzowanego projektu filmu.
Bartosz Paduch, reżyser filmu „Skandal”
Warsztaty DOC LAB POLAND oraz towarzyszące im panele branżowe i prezentacje projektów są nie do przecenienia dla młodego filmowca, który jest w trakcie kończenia pracy nad swoim pierwszym filmem dokumentalnym. Niezwykłym doświadczeniem i nauką była możliwość zaprezentowania swojego projektu przed gremium specjalistów z kina dokumentalnego całej Europy.
Karol Starnawski, reżyser filmu "Cienie imperium"
DOC LAB POLAND otworzył mi drzwi do profesjonalnego świata filmu dokumentalnego. Duży udział mieli w tym eksperci, którzy doradzali nam podczas sesji DOC LAB-u. Poza tym rodzinna atmosfera, poczucie humoru, autentyczne zaangażowanie i miłość do dokumentu, które emanują organizatorów, sprawiają, że już za nimi tęsknię.
Małgorzata Goliszewska, reżyserka filmu „Lekcja miłości”
DOC LAB POLAND jest świetną i potrzebną inicjatywą. Pozwala zaprezentować projekt szerszej publiczności oraz na bardzo wczesnym etapie zainteresować branżę poruszanym tematem. Warsztaty z wykładowcami pozwalają na złapanie „oddechu” tak bardzo potrzebnego podczas długofalowej pracy nad filmem.
Małgorzata Staroń, producentka filmu „Mówili o nim Ptaszek”
DOC LAB POLAND to świetny warsztat filmu dokumentalnego, który trzyma poziom najlepszych warsztatów tego typu na świecie. Profesjonalna organizacja, wybitni wykładowcy z Polski i z zagranicy, a jednocześnie bardzo ciepła, domowa atmosfera dodają odwagi w walce o Twoje marzenie, jakim jest zrobienie swojego FILMU. Udział w DOC LAB daje Ci możliwość skupienia się w 100% na projekcie, co, jak wiemy, jest bardzo trudne w codziennym życiu.
Eliza Kubarska, reżyserka filmu „Ostatnia wyprawa”
Organizatorem DOC LAB POLAND jest Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego, a głównym partnerem i współorganizatorem sesji krakowskiej – Krakowski Festiwal Filmowy. Program jest organizowany we współpracy z DOK Leipzig, najważniejszym niemieckim festiwalem filmów dokumentalnych, EDN - European Documentary Network, czeskim  Institute of Documentary Film oraz Warszawskim Festiwalem Filmowym. Partnerami edycji 2018 są: Polski Instytut Sztuki Filmowej, Instytut Adama Mickiewicza i Culture.pl, Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, HBO Europe, Creative Europe Desk Polska, FINA Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny, Centrum Łowicka, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Krakow Film Commission, Krakowski Klaster Filmowy, Mazovia Warsaw Film Commission i Mazowiecki Instytut Kultury, kancelaria MKZ Partnerzy, ColorOffOn, Lightcraft, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych; Partnerem Warsaw Days i DOC LAB POLAND Hot Selection jest Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego.
Więcej na: www.doclab.pl

Czytany 180 razy Ostatnio zmieniany środa, 05 grudzień 2018 10:45
Więcej w tej kategorii: « Summa nagroda na IDFA

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy Odśwież

Reklama

Pies.tv