cinema.pl Festiwale

niedziela, 29 kwiecień 2018 12:11

7 FILMÓW Z DOC LAB POLAND NA KRAKOWSKIM FESTIWALU FILMOWYM

Napisane przez 
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Opublikuj na FacebookOpublikuj na Google BookmarksOpublikuj na Twitter

Aż siedem filmów konsultowanych i prezentowanych w ramach poprzednich edycji programu DOC LAB POLAND zostało wybranych do konkursów Krakowskiego Festiwalu Filmowego 2018. Tymczasem w Warszawie zakończyła się I sesja tegorocznej edycji programu DOC LAB POLAND ze specjalnym udziałem dyrektorów European Documentary Network, DOK Leipzig oraz produkcji dokumentalnej HBO Europe.



Krakowski Festiwal Filmowy otworzy 27 maja film “Koncert na dwoje” Tomasza Drozdowicza. Filmowy portret Jerzego Maksymiuka i jego żony jest też jednym z dwóch polskich filmów, które zmierzą się w międzynarodowym konkursie DocFilmMusic.

W Międzynarodowym konkursie dokumentalnym zaprezentowany zostanie “Over the Limit” w reżyserii Marty Prus – opowieść o rosyjskiej gimnastyczce Margaricie Mamun, która w drodze po olimpijskie laury musi zmierzyć się nie tylko z rywalkami, ale także z własnymi ograniczeniami.

W Konkursie polskim pokazanych zostanie aż 5 filmów rozwijanych w ramach DOC LAB POLAND:

Bohaterami obrazu “Jerzy i Jerzy na jeziorach” Piotra Maleckiego jest dwóch 86-latków, miłośników żeglarstwa, którzy od ponad dwudziestu lat w każde wakacje pływają razem na swoich łódkach na Mazurach.

„Krzyżoki” Anity Gawlity to dokument o polskiej wsi, gdzie zmęczenie i pijaństwo łączy się z religijną ekstazą, sakralność z profanum.

„Mistrz świata” w reżyserii Kacpra Lisowskiego jest dokumentem poświęconym znanemu z filmu „Najlepszy” Jerzemu Górskiemu, któremu udało się pokonać nałóg i zostać mistrzem świata. Teraz ma kolejne marzenie – chce zrobić w życiu ostatni triathlon. Żeby przeżyć musi tylko znaleźć sposób by jego puls nie przekroczył 120.

„Miłość bezwarunkowa” w reżyserii Rafała Łysaka stawia pytania: Czy porozumienie między 80-letnią skrajnie religijną kobietą i jej wnukiem gejem jest możliwe? Czy są w stanie przekroczyć swoją wiarę i przekonania w imię miłości?

Bohaterką „Urosłam kiedy spałaś” Marcina Sautera jest mieszkająca w Polsce Karalina, absolwentka konserwatorium w Mińsku. Film opowiada o emigracji, nostalgii, tęsknocie za rodziną i przyjaciółmi.

Zajęcia z Hanką Kastelicovą

Projekcje filmów z DOC LAB POLAND w ramach 58. Krakowskiego Festiwalu Filmowego:

“Jerzy i Jerzy na jeziorach”, reż. i prod. Piotr Malecki
Kino Pod Baranami 29.05 | 11:00
ARS 01.06 | 21:30

“Koncert na dwoje”, reż. Tomasz Drozdowicz, prod. Beata Hyczko
Kijów.Centrum 27.05 | 18:00
Mikro 30.05 | 15:00

“Krzyżoki”, reż. i prod. Anna Gawlita
Kino Pod Baranami 29.05 | 13:30
ARS 01.06 | 16:30

“Miłość bezwarunkowa”, reż. Rafał Łysak, prod. Victoria Ogneva, Jacek Bławut
ARS 30.05 | 14:00
Kino Pod Baranami 01.06 | 16:00

“Mistrz świata”, reż. Kacper Lisowski, prod. Krzysztof Szpetmański
Kino Pod Baranami 28.05 | 21:00
ARS 31.05 | 16:30

“Over the Limit”, reż. Marta Prus, prod. Maciej Kubicki
Kino Pod Baranami 28.05 | 13:30
ARS 31.05 | 19:00

“Urosłam kiedy spałaś”, reż. i prod. Marcin Sauter
ARS 30.05 | 14:00
Kino Pod Baranami 01.06 | 16:00

W Warszawie zakończyła się właśnie I sesja tegorocznej edycji programu DOC LAB POLAND, ze specjalnym udziałem szefowej festiwalu DOK Leipzig Leeny Pasanen, szefowej produkcji dokumentalnej HBO Europe Hanki Kastelicovej i dyrektora European Documentary Network Paula Pauwelsa.

Wśród polskich tutorów i wykładowców znaleźli się: reżyserzy Lidia Duda, Paweł Łoziński i Małgorzata Świderska, producentka Anna Wydra, Agnieszka Niburska - dyrektor PR HBO Europe, Agnieszka Rostropowicz, założycielka Fine Day Promotion oraz Joanna Pawluśkiewicz i Marta Iwaszkiewicz z Klubu Komediowego oraz Szkoły Impro. Uczestnicy DOC LAB POLAND mieli także okazję wysłuchać prezentacji Julii Płacheckiej z Creative Europe i Grzegorza Skorupskiego z Instytutu Adama Mickiewicza.

W tegorocznym programie DOC LAB POLAND uczestniczy 20 projektów reprezentowanych przez reżysera i producenta. Następna sesja DOC LAB POLAND odbędzie na przełomie maja i czerwca się podczas 58. Krakowskiego Festiwalu Filmowego.

O PROGRAMIE

DOC LAB POLAND to program rozwoju projektów dla filmowców-dokumentalistów mających już za sobą pierwsze zrealizowane produkcje. Pierwszym elementem są intensywne warsztaty reżyserskie, producenckie, poświęcone promocji, strategiom dystrybucyjnym i festiwalowym etc. Wśród polskich tutorów znaleźli się do tej pory m.in. reżyserzy Paweł Łoziński, Lidia Duda, Maria Zmarz-Koczanowicz, Bartek Konopka, Wojciech Staroń, montażyści: Dorota Wardęszkiewicz, Jarosław Kamiński i Rafał Listopad. Eksperci z zagranicy to m.in. szefowa festiwalu DOK Leipzig – Leena Pasanen, dyrektor EDN European Documentary Network – Paul Pauwels, Brigid O’Shea – specjalistka strategii festiwalowej dla projektów dokumentalnych, dyrektor programowy EDN Mikael Opstrup, agenci sprzedaży – Peter Jäger, Irena Taskovski, szefowa produkcji HBO Europe Hanka Kastelicova, czy selekcjonerka festiwalu IDFA i Sarajevo FF Rada Šešić.

Drugim ważnym elementem programu są prezentacje (pitchingi) dla międzynarodowego grona ekspertów oraz indywidulane spotkania z nimi, które odbywają się w ramach Industry Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Uczestnicy komponentu START spotykają się z potencjalnymi koproducentami i instytucjami finansującymi produkcję, uczestnicy komponentu GO – z selekcjonerami festiwalowymi i potencjalnymi kupcami i dystrybutorami filmu. Najciekawsze projekty i najlepsze prezentacje otrzymają nagrody. W zeszłym roku pula nagród finansowych i rzeczowych przekroczyła 60 tysięcy złotych.

Filmy rozwijane i konsultowane w ramach trzech poprzednich edycji DOC LAB POLAND są prezentowane na ważnych światowych imprezach filmowych. Zeszłoroczny uczestnik DOC LAB POLAND, film „Książę i Dybuk” Elwiry Niewiery i Piotra Rosołowskiego (prod. Małgorzata Zacharko i Matthias Miegel) otrzymał nagrodę dla najlepszego filmu dokumentalnego o kinie na 74. Festiwal Filmowym w Wenecji. „Miss Holocaust” w reżyserii Michaliny Musielak (produkcja: Karolina Galuba i Małgorzata Małysa z Furia Film) miał premierę na 67. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Berlinale. W prezentacjach DOCS TO GO! wzięły też udział: nominowany do Europejskiej Nagrody Filmowej i wyróżniony Orłem 2018 „21 x Nowy Jork” Piotra Stasika oraz „Komunia” Anny Zamęckiej, która zdobyła EFA. W zeszłym roku aż pięć polskich filmów na najważniejszym europejskim festiwalu dokumentalnym IDFA to projekty po DOC LAB POLAND, a od trzech lat jedyne projekty na DOK Leipzig Market – to absolwenci programu.

MARKET KOPRODUKCYJNY

Kolejnym istotnym wydarzeniem podczas 58. Krakowskiego Festiwalu Filmowego będzie DOC LAB POLAND CO-PRODUCTION MARKET – spotkania producentów, omawianie projektów i nawiązywanie współpracy. W markecie weźmie udział kolejnych blisko 40 projektów z Polski i zagranicy. Trwają zgłoszenia na market, wszystkie szczegóły na stronie: www.doclab.pl.

Podstawowym celem DOC LAB POLAND jest wsparcie eksperckie i konsultacje merytoryczne, pomoc przy nawiązaniu koprodukcji oraz wsparcie dystrybucji i szans festiwalowych realizowanych filmów. Udział wzięli m.in. nominowani do Oscara: Tomasz Śliwiński i Magda Hueckel, Michał Bielawski, Jacob Dammas, Piotr Stasik, Marcin Sauter, Maciej Cuske, Paweł Dyllus, Marek Gajczak, Agnieszka Zwiefka, Aleksandra Maciuszek, oraz tacy producenci jak: Anna Wydra, Dawid Janicki, Aneta Zagórska, Witold Bereś, Maciej Kubicki, Krzysztof Szpetmański, Sasha Harari, Mikołaj Pokromski, Małgorzata Kozioł i inni.

Organizatorem DOC LAB POLAND jest Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego, a głównym partnerem i współorganizatorem sesji krakowskiej – Krakowski Festiwal Filmowy. Program jest organizowany we współpracy z DOK Leipzig, najważniejszym niemieckim festiwalem filmów dokumentalnych, EDN - European Documentary Network, czeskim  Institute of Documentary Film oraz Warszawskim Festiwalem Filmowym. Partnerami edycji 2018 są: Polski Instytut Sztuki Filmowej, Instytut Adama Mickiewicza i Culture.pl, Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej, HBO Europe, Creative Europe Desk Polska, Centrum Łowicka, Mazovia Warsaw Film Commission i Mazowiecki Instytut Kultury, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Krakow Film Commission, Krakowski Klaster Filmowy, kancelaria MKZ Partnerzy oraz Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych.

Więcej na: www.doclab.pl

Czytany 91 razy Ostatnio zmieniany niedziela, 29 kwiecień 2018 12:16

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy Odśwież

Reklama

Pies.tv