cinema.pl Artykuły

środa, 20 maj 2020 14:49

Motowizja odnotowuje wzrost oglądalności

Napisane przez 
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Opublikuj na FacebookOpublikuj na Google BookmarksOpublikuj na Twitter

Mimo przerw w rozgrywkach, fani motorsportu nie pozostali bez dostępu do wyjątkowych materiałów z torów. Motowizja stworzyła ramówkę, w której znalazły się niepublikowane dotychczas nagrania, zupełnie nowe programy oraz relacjonowane na żywo wyścigi na platformach simracingowych. Dzięki temu Motowizja jako jedyny kanał sportowy w Polsce odnotowała w kwietniu wzrost oglądalności aż o 50%. 

 

Minione miesiące nie były łatwe dla przedstawicieli świata sportu. Zmiana terminów nie ominęła największych wydarzeń – wstrzymane zostały m.in. rozgrywki Ligi Mistrzów, Mistrzostwa Świata w skokach narciarskich i mecze ligowe. W odpowiedzi na zaistniałą sytuację już 4 kwietnia Motowizja wyemitowała pierwszy w Polsce reportaż poświęcony sytuacji sportu motorowego w czasie pandemii – COVID-19 vs ERC. Zaproszeni do współpracy czołowi kierowcy rajdowi skomentowali wpływ wprowadzonych ograniczeń na polski i światowy motosport. Wśród gości znalazł się zdobywca trzeciego miejsca w klasyfikacji generalnej sezonu 2019 ERC Łukasz Habaj, ubiegłoroczny mistrz Polski Mikołaj „Miko” Marczyk oraz zdobywca tytułu w klasie 2WD Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w 2019 roku Łukasz Lewandowski.

Tydzień później, 11 kwietnia na antenie zadebiutowało Moto Archiwum Wojtka Majewskiego - zbiór wspomnień jednego z najsłynniejszych polskich dziennikarzy motoryzacyjnych i motorsportowych Wojciecha Majewskiego. Cotygodniowa audycja to niepowtarzalna okazja na przypomnienie sobie niezwykłych historii i poznanie świata motosportu od podszewki, która na stałe zagościła w ramówce stacji.

Stacja nie zdecydowała się na całkowitą zmianę programową, zamiast tego przystosowując tematykę do panujących warunków. W zmodyfikowanej odsłonie magazynu Motowizja Sport PL głos oddano samym kierowcom, którzy opowiedzieli o ubiegłorocznym sezonie ze swojej perspektywy. W oczekiwaniu na debiut tegorocznego Bennetts British Superbike widzowie poznali atmosferę wyścigów dzięki podsumowaniom wszystkich dwunastu rund sezonu 2019.

Nie zabrakło również emocji na żywo, których dostarczył motosport w wydaniu wirtualnym. W ramówce zagościła bogata oferta programowa dla fanów simracingu, w tym transmisje zawodów eNASCAR iRacing Pro Invitational Series z udziałem kierowców NASCAR, a także relacje z wyścigów polskiej ligi e-sportowej Republic of Simracers na platformie iRacing. To nie pierwszy raz, kiedy wyścigi w świecie on-line znalazły swojego miejsce w Motowizji, która chętnie promuje coraz popularniejsze rozgrywki e-sportowe. 

Koronawirus sprawił, że cała branża kanałów sportowych musiała zmienić podejście. Jako Motowizja otworzyliśmy się na simracing, będąc pionierami na polskim rynku telewizyjnym. Nasza ramówka była pełna programów historycznych, teraz wzmocniliśmy ją premierowymi pozycjami jak np. dokument „Mistrzowie Motorsportu" powstały z okazji 70-lecia Polskiego Związku Motorowego. Bardzo dziękujemy wszystkim naszym widzom za zaufanie. Wierzymy, że kolejne miesiące będą jeszcze lepsze. W maju pokazujemy restart sezonu NASCAR Cup Series, który jako pierwszy sport motorowy na świecie powrócił na swoje tory. Z kolei drugi tydzień czerwca będzie w Motowizji wypełniony pozycjami związanymi z najważniejszym wydarzeniem sportu samochodowego w Polsce – Rajdem Polski. Z tej okazji pokażemy premiery dwóch unikalnych filmów dokumentalnych autorstwa Wojciecha Majewskiego, opowiadających o zwycięzcach Rajdu Polskiego: Januszu Kuligu pt. „Kulig – niedokończony rajd” oraz Leszku Kuzaju pt. „Kuzaj – rajdowe życie”. Ponadto przygotowaliśmy specjalne wydania naszych kultowych programów RSMP Raport, FIA Rajdowe Mistrzostwa Europy, Motoikony, Moto archiwum Wojtka Majewskiego oraz Motowizja Sport PL, które również w całości poświęcone będą Rajdowi Polski. – mówi Krzysztof Mikulski, prezes Motowizji

Czytany 150 razy Ostatnio zmieniany środa, 20 maj 2020 14:53

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy Odśwież

Reklama

Pies.tv

Reklama

Reklama