cinema.pl Artykuły

piątek, 14 czerwiec 2019 12:50

Nagrody dla młodych twórców reklamy rozdane!

Napisane przez 
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Opublikuj na FacebookOpublikuj na Google BookmarksOpublikuj na Twitter

Grand Prix 6 edycji Papaya Young Directors zdobyła Julia Popławska za film: „Nieważne jak zaczął się Twój sport”. Pierwsza nagroda natomiast powędrowała do Jakuba Zarzyckiego za film „Oddział”. Wczoraj w warszawskiej Elektrowni Powiśle odbył się Wielki Finał kończący 6 edycję konkursu. W wydarzeniu uczestniczyło wiele osób związanych ze światem filmu, reklamy oraz muzyki. Między innymi Anna Dereszowska oraz Daniel Duniak, Jacek Borcuch, Jan Holoubek, Arek Jakubik z żoną Agnieszką Matysiak, Rafał Bryndal i inni. 

 

Nagrody dla młodych twórców reklamy rozdane!Rozdanie nagród było najważniejszą, ale nie jedyną częścią wydarzenia. Na scenie muzycznej zaprezentowali się zwycięzcy konkursu Męskie Granie Young – Robert Cichy i Żurkowski. 

Papaya Young Directors to konkurs dla młodych reżyserów, kierowany zarówno do studentów i absolwentów szkół filmowych, jak i osób bez dyplomu. W 6. edycji konkursu twórcy mierzyli się z zadaniami dla marek: Allegro, BNP Paribas, Coca-Cola, Decathlon, Desperados, Durex, McDonald’s, Nationale-Nederlanden i Żywiec Męskie Granie. Spośród niemal tysiąca złożonych koncepcji, wyłoniono 18 najlepszych prac, których autorzy walczyli o finałowe laury.

- W Papaya Young Directors wolność twórcza nie ma limitów, dlatego zawsze spodziewamy się niespodziewanego. Odważne pomysły, zaskakujące współprace, ujmujące koncepty – wszystkie chwyty dozwolone. Rozwijając się z roku na rok, Papaya Young Directors udowadnia, że nowe i zróżnicowane głosy są dokładnie tym, czego branża kreatywna potrzebuje - mówi twórca konkursu Kacper Sawicki.

Pełna lista laureatów wraz z nagrodzonymi pracami 6. edycji konkursu Papaya Young Directors:

Grand Prix: Julia Popławska za film  „Nieważne, jak zaczął się twój sport” dla marki Decathlon

I Nagroda: Jakub Zarzycki za film „Oddział” dla marki Nationale-Nederlanden 

II Nagroda: Patryk Karbowski, Michał Wiśniowski za film „Powitanie” dla marki McDonald’s 

Wyróżnienie: Szymon Kuriata za teledysk do piosenki „Ciemność” Żurkowskiego dla marki Żywiec Męskie Granie Young

Nagroda Specjalna Heliografu za szczególną wrażliwość wizualną dla tandemu reżyser-operator: Joanna Żero i Paweł Labe za film „Zakupowa odyseja” dla marki Durex 

Nagroda Specjalna Panavision: Szymon Kuriata za teledysk do piosenki „Ciemność” Żurkowskiego dla marki Żywiec Męskie Granie Young,

Nagroda Specjalna ATM System za najlepszą produkcję dla reżysera i kierownika produkcji: Adrian Kuciel, Michał Korzewski i Maja Turek za film „Rewolucja” dla marki BNP Paribas 

Nagroda Specjalna MAKOnline Ubezpieczenia: Joanna Żero za film „Zakupowa odyseja” dla marki Durex  

Wszystkie filmy zrealizowane w ramach 6. edycji Papaya Young Directors dostępne pod adresem: https://vimeo.com/papayayoungdirectors

 

Papaya Young Directors konkurs, którego organizatorem jest Papaya Films – wiodący polski dom produkcyjny z biurami w Warszawie, Londynie oraz Nowym Jorku, powstał z potrzeby stworzenia platformy współpracy między młodymi twórcami filmowymi a branżą reklamową. Młodzi twórcy spełniający kryterium wiekowe (20-35 lat) składają eksplikacje reżyserskie w odpowiedzi na brief jednego ze sponsorów konkursu. Kolejne etapy konkursu to udział w warsztatach prowadzonych przez doświadczonych filmowców, przygotowanie shootingu boardu, a w przypadku znalezienia się w finale, budżet 10 000 PLN na realizację filmu. Prace ocenia kilkudziesięcioosobowe jury, składające się z dyrektorów kreatywnych branży reklamowej, copywriterów, operatorów i reżyserów.

Premiera filmów przygotowanych podczas tegorocznej edycji konkursu odbyła się podczas gali finałowej w warszawskiej Elektrowni Powiśle 12 czerwca 2019 r. Pula nagród wyniosła 100 000 PLN.

6 edycji konkursu to wsparcie 32 sponsorów, 98 zrealizowanych filmów i ponad 120 jurorów ze świata filmu i reklamy.  

Konkurs każdorocznie wspierają globalne marki, między innymi: Huawei, Volkswagen, McDonald’s, Sprite, H&M.

Takie doświadczenie to interesujący eksperyment dla marek, który prawdopodobnie nie byłby możliwy nigdzie indziej poza konkursem. Marki mają wgląd w swoją grupę docelową, zyskują dodatkową przestrzeń komunikacji z młodymi ludźmi. Mogą przyjrzeć się samym sobie z kompletnie innej perspektywy, zobaczyć, jak komunikacja dla młodej grupy odbiorców powinna wyglądać – odkryć coś, z czego nie zdawali sobie do tej pory sprawy, wyciągnąć wnioski i skorzystać z rezultatów – tłumaczą organizatorzy.

W 2015 roku Michał Dymek został pierwszym polskim filmowcem, który znalazł się na shortliście prestiżowego konkursu Shots Awards za film konkursowy dla marki PROSTO. 

W 2016 roku laureatka Grand Prix, Iwona Bielecka otrzymała nagrodę New Director of the Year w konkursie Shots Awards za film konkursowy dla O2 oraz krótkometrażówkę „Baron”. 

Troje finalistów PYD (Jan Foryś, Weronika Ławniczak, Julia Rogowska) pracuje w rosterze reżyserów w Papaya Films. Tworzą filmy, oryginalny content i reklamy dla takich marek jak McDonald’s, Skoda, Mercedes, Allegro, Pepsi, Jack Daniel’s, Huawei, National Geographic, Nestle i wiele innych. 

 

Papaya Young Directors współpracuje z 39 najważniejszymi szkołami artystycznymi, filmowymi i wydziałami mediowymi w Polsce i Europie (London Film School, Ravensbourne University, Filmakademie Baden Wuttemberg). We współpracy z partnerami edukacyjnymi, organizuje cykliczne spotkania połączone z częścią warsztatową z udziałem laureatów poprzednich edycji, przedstawicieli branży, doświadczonych reżyserów.  Ponadto podróżuje po Polsce z wykładami reklamowymi tzw. „Kreatywnymi Piątkami”, które oprócz prezentacji wybranych autorskich inspiracji, są miejscem wymiany spostrzeżeń, pomysłów oraz budują relacje między twórcami a branżą reklamową. 

Z inicjatywy Papya powstał projekt #PYDMASTERTALKS. To autorski projekt video-rozmów z autorytetami związanymi ze sztuką, filmem i branżą reklamową. Rozmówcy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z początkującymi filmowcami. 

 

Czytany 231 razy Ostatnio zmieniany piątek, 14 czerwiec 2019 13:03

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy Odśwież

Reklama

Pies.tv

Reklama

Reklama